MIQAN har sitt säte i Göteborg. Företagets postadress är Fänkålsgatan 11, 424 43 Angered.
Registrerad moms: SE861109249801.
Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@miqan.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så återkommer vi till dig inom kort.
1. Beställning
När du har genomfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen hittar du all information om produkter, pris, fakturering och leveransadress.
Om det är något fel i orderbekräftelsen ska du omgående kontakta oss via e-post på info@miqan.se.
2. Leverans
Våra normala leveranstider är 1-5 dagar. NOTERA! Beställningar gjorda på helger skickas tidigast följande måndag.
Skulle det uppstå förseningar i leveransen (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid), vänligen kontakta oss på e-postadressen: info@miqan.se.
3. Priser
Alla priser i butiken är angivna i SEK och alla priser inkluderar 25% moms.
Vi reserverar oss för prisändringar på grund av prisändringar från leverantörer, felaktig tryckning i prislistan, samt fel i priser på grund av felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
5. Ångerrätt
Vid köp av varor på hemsidan har du som kund en lagstadgad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du mottagit en vara som du har beställt.
5.1 När du utövar din ångerrätt:
Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss på info@miqan.se. I ditt meddelande ska ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer, samt vilka varor returen gäller tydligt framgå.
Du bör returnera produkterna till oss omedelbart och senast inom de lagliga 14 dagar efter annulleringen.
Du ansvarar för returfrakt, leverans, samt skick på produkterna vid retur, produkterna ska därför skickas välförpackade och i originalförpackning.
På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av ett belopp som motsvarar värdeminskningen jämfört med produktens ursprungliga värde när produkten är använd eller skadad.
5.2 Ångerrätten gäller inte för:
Produkter som har förseglats av hälso- eller hygienskäl och där förseglingen har brutits av dig.
Produkter som har karaktären av förseglad ljud- eller videoinspelning och där förseglingen har brutits av dig.
Specialtillverkad produkt, som skräddarsytts för dig eller har en tydlig personlig prägel på dina önskemål.
Tjänster som har genomförts och där du uttryckligen samtyckt till att tjänsten startas utan ångerrätt.
Varor som kan försämras snabbt, till exempel mat.
Enstaka nummer av tidningar eller tidskrifter.
För mer om lagstadgad ångerrätt, se här.
6. Klagomål
Vi inspekterar alla produkter innan de skickas till dig. Skulle varan fortfarande vara skadad eller felaktigt skickad när den anländer, åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att åtgärda felet utan kostnad.
Du måste alltid kontakta oss för godkännande innan du returnerar en defekt vara.
Reklamationen ska skickas omedelbart efter att felet har upptäckts.
6.1 Hur går du vidare med ett klagomål?
Eventuella fel och defekter ska alltid anmälas till info@miqan.se där du anger ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer, samt en beskrivning av felet.
Om vi inte kan åtgärda felet eller leverera en liknande produkt kommer vi att återbetala dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakten för godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att avslå reklamation om det visar sig att produkten inte är defekt enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid klagomål följer vi riktlinjer från Allmänna reklamationsnämnden, se arn.se.
7. Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi tar inget ansvar för förseningar/fel på grund av omständigheter utanför företagets kontroll (Force Majeure). Dessa omständigheter kan till exempel vara arbetskonflikt, brand, krig, myndighetsbeslut eller minskad eller utebliven leverans från leverantören.
Vidare tas inget ansvar för eventuella ändringar av produkter/produktegenskaper som har ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
8. Produktinformation
Vi reserverar oss för tryckfel på denna webbplats och vid slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återspeglar produkternas exakta utseende eftersom en viss färgskillnad kan uppstå beroende på skärm, fotokvalitet och upplösning. Vi gör alltid vårt bästa för att exponera produkterna så exakt som möjligt.
9. Information om cookies
Enligt lagen om elektronisk information ska besökare på en webbplats i informationssyfte informeras om att cookies används. Informationen i cookien kan användas för att följa en användares surfning. En cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att sparas på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Du kan ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information finns på Post- och telestyrelsens hemsida.
10. Personlig information
Genom att handla hos MIQAN accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi skyddar din integritet och samlar inte in mer information än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidarebefordrar aldrig din information till tredje part utan laglig grund.
MIQAN är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du har lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning och i de tillfällen då du har efterfrågat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden – för att kunna anpassa marknadsföringen efter dina individuella behov.
Informationen nedan är en sammanfattning av hur vi lagrar och behandlar dina uppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR).
10.1 Vad är personlig information?
Personuppgifter är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
10.2 Vilken information lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning och svara på frågor relaterade till din beställning (kundtjänst) lagrar vi ditt för- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, IP-adress, samt köphistorik.
Dina uppgifter lagras så länge vi har en laglig grund för att behandla dina uppgifter, till exempel för att fullgöra avtalet mellan oss eller för att uppfylla en rättslig skyldighet enligt exempelvis bokföringslagen.
10.3 Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att kunna fullgöra avtalet med dig.
Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker med ditt samtycke.
10.4 Vilken information delas och i vilket syfte?
10.4.1 Betalningsleverantör
Vid köp delas information med vår betalningsleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även betalningsleverantörens personnummer. Uppgifterna sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägerier.
De betalningsleverantörer (betaltjänster) vi använder är Swish och Cash.
10.4.2 Rederi
För att kunna leverera dina beställningar och fullfölja vårt avtal måste vi dela specifik information med fraktbolaget. Det som delas med rederiet är förnamn, efternamn och adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan också komma att delas med fraktbolaget för avisering.
De rederier vi samarbetar med är Self.
10.4.3 Nyhetsbrev
Om du har valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev kommer ditt förnamn, efternamn och e-postadress att delas med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
Vi använder MailChimp för att skicka ut nyhetsbrev.
10.5 Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag från all information som finns tillgänglig om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
10.6 Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är ofullständig.
10.7 Rätten att bli bortglömd
Du kan när som helst begära att uppgifterna om dig raderas. Det finns några undantag från rätten till radering, som om den ska behållas för att vi ska uppfylla en laglig skyldighet (exempelvis enligt bokföringslagen).
10.8 Ansvarig för dataskydd
MIQAN ansvarar för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna följs.
10.9 Hur vi skyddar dina personuppgifter
Vi använder branschstandarder som SSL/TLS och envägs-hashalgoritmer för att lagra, bearbeta och kommunicera känslig information som personlig information och lösenord på ett säkert sätt.
Vi använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med säte i Helsingborg.
11. Ändringar av de allmänna villkoren
Vi förbehåller oss rätten att göra ändringar i villkoren när som helst. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses accepterade i samband med beställningar eller besök på webbplatsen.
12. Tvist och lagval
För det fall en tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kund kan du som kund vända dig till Allmänna reklamationsnämnden, se arn.se. För invånare i ett annat EU-land än Sverige kan klagomål lämnas online via EU-kommissionens plattform för tvistlösning, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
Vid tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvister om tolkning eller tillämpning av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk lag och lag.